نمایه نویسندگان

آ

  • آتش سودا، محمدعلی بررسی برخی از مؤلفه‌های ادبیات کارآگاهی در «ذکر بر دار کردن امیرحسنک وزیر» [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 59-74]

ا

  • ابوذرجمهری، مینو بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]
  • ایشانی، طاهره تحلیل نشانه‌شناسیِ معناگرا در فیلم «فروشنده» [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 73-88]
  • افشار، مریم بازآفرینی آیین با تعلیق زمان، مکان و شخصیت در سینمای بهرام بیضایی [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 79-100]
  • افشاری، مرتضی بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]
  • الستی، احمد تاثیر مینیمالیسم بر سبک فیلمسازی "سهراب شهید ثالث" [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 1-19]
  • الستی، احمد سینمای پست مدرن در تقابل با سینمای مدرن: سگمنت در مقابل اپیزود [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 157-169]
  • الستی، احمد بررسی استفاده از «آینه» در پیشبرد بیان سینمایی پست مدرنِ فیلم «قوی سیاه» ساخته «دارن آرونوفسکی [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 171-185]
  • امامی، محمد بررسی تطبیقی نمایشواره های کاروانی حمل مجسمه در ایلام باستان با تابوت واره های پس از اسلام [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 54-68]
  • امیر شاه کرمی، سید نجم الدین بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]
  • امیر شاه کرمی، سید نجم الدین بررسی دید پیرامونی حشرات و قیاس آن در آثار علمی و هنری [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 20-38]
  • امیر شاه کرمی، شهرزاد بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]

ب

  • باقری، کامبیز جایگاه فیلمنامه‌ در آثار تلویزیونی و سینمایی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 35-46]
  • باوان پوری، مسعود تحلیل نشانه‌شناسیِ معناگرا در فیلم «فروشنده» [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 73-88]
  • بیدکی، هادی مقایسۀ تطبیقی "فیلم"لیلی و مجنون با "منظومه" لیلی و مجنون نظامی [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 73-89]
  • براهیمی، منصور مقایسه تطبیقی ساختار روایی شاهزاده پارس: شن‌های زمان و گرشاسپ: سرآغاز حماسه [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 127-141]
  • بردباری، فرهاد بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 35-56]
  • بلخاری، حسن مقایسه تطبیقی ساختار روایی شاهزاده پارس: شن‌های زمان و گرشاسپ: سرآغاز حماسه [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 127-141]
  • بهرامی، مهدی بررسی تطبیقی منظره نگاری نگارگری مکتب تبریز ایلخانی و مکتب شیراز تیموری [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 89-106]

پ

  • پورجم، سحر تخیل‌شناسی شعر و نقاشی "ضامن آهو "در آثار سلیمی تونی و محمود فرشچیان (بر اساس نظریه‌ی ژیلبردوران) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 59-71]
  • پوررضائیان، مهدی بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 35-56]
  • پوزش، سارا بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 53-62]

ت

  • تبریزی، لیلا بررسی روایت پسامدرن در ساختار انیمیشن سینمایی معاصر (بررسی موردی: آقای پی‌بادی و شرمن، هتل ترانسیلوانیا، پرنسس و قورباغه) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 39-57]

ج

  • جاویدی صباغیان، مقداد پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 63-72]
  • جعفری قنواتی، محمد داستانگزاری و برخی از انواع آن در فرهنگ عامه ایران [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 87-95]
  • جمالی، سیروس مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • جوانی، اصغر تحلیل آثار رضا عباسی بر اساس روش ژیلبر دوران [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 31-52]

چ

ح

  • حیدری، ملیحه تحلیل آثار رضا عباسی بر اساس روش ژیلبر دوران [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 31-52]
  • حسینی، مریم تخیل‌شناسی شعر و نقاشی "ضامن آهو "در آثار سلیمی تونی و محمود فرشچیان (بر اساس نظریه‌ی ژیلبردوران) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 59-71]

د

  • دربانیان، حامد تاثیر مینیمالیسم بر سبک فیلمسازی "سهراب شهید ثالث" [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 1-19]
  • دستیاری، الناز خوانش دو اثر نقاشی قهوه خانه ای با موضوع مصیبت کربلا بر اساس نظریه‌ی شمایل‌شناسی" اروین پانوفسکی" [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 143-156]

ر

  • رازی‌زاده، علی گونه‌شناسی روایت‌های تعاملی غیرکاربر-محور در بازی‌های رایانه‌ای [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 75-94]
  • رازی‌زاده، علی مقایسه تطبیقی ساختار روایی شاهزاده پارس: شن‌های زمان و گرشاسپ: سرآغاز حماسه [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 127-141]
  • رجب زاده طهماسبی، علی تعامل تصویر و کلمه در رمان و فیلم شازده احتجاب [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 76-85]
  • رحیمی، ناصر وجه کنایی نمایش در شعر [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 20-34]
  • رسمی، سکینه بررسی تطبیقی نمایشنامه «رومئو و ژولیت» و داستان رمانتیک «عاشیق غریب و شاه‌صنم» [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 15-32]
  • رسمی، سکینه بررسی تطبیقی منظومة «لیلی و مجنون» با داستان «اصلی و کرم» [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 5-19]
  • رسمی، عاتکه بررسی تطبیقی نمایشنامه «رومئو و ژولیت» و داستان رمانتیک «عاشیق غریب و شاه‌صنم» [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 15-32]
  • رسمی، عاتکه بررسی تطبیقی منظومة «لیلی و مجنون» با داستان «اصلی و کرم» [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 5-19]
  • روحانی، سید علی جریان سیال ذهن و تاثیر آن بر روایت در سینمای دهه هشتاد ایران [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 5-14]
  • رئیس الساداتی، سیده فرزانه بررسی دید پیرامونی حشرات و قیاس آن در آثار علمی و هنری [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 20-38]

ز

  • زارع، میثم وجوه نمایشی داستان استخلاص فناکت و خجند و احوال تیمور ملک از کتاب "تاریخ جهانگشای جوینی" [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 47-58]
  • زاویه، سعید نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 21-34]
  • زین العابدینی، پیام واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 57-68]
  • زند، مازیار نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 21-34]
  • زند، مازیار خوانش نگاره‌های مانوی بر پایه‌ی نظریه‌ی کهن الگوی یونگ [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 33-44]

س

  • سجادی فر، وحید تحلیل نشانه‌شناسیِ معناگرا در فیلم «فروشنده» [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 73-88]
  • سلیمانی پور، فاطمه ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]

ص

  • صابر، زینب تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-16]
  • صادقی، حبیب الله بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]
  • صادقی نیا، سارا بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 53-62]
  • صادقی نیا، سارا تأثیر نگارگری ایرانی بر آثار هنرمندان قرن بیستم اروپا «مطالعه موردی هانری ماتیس» [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 35-46]
  • صدر، رحیم بررسی استفاده از «آینه» در پیشبرد بیان سینمایی پست مدرنِ فیلم «قوی سیاه» ساخته «دارن آرونوفسکی [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 171-185]
  • صراف زاده، رامینه نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 21-34]
  • صراف زاده، رامینه خوانش نگاره‌های مانوی بر پایه‌ی نظریه‌ی کهن الگوی یونگ [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 33-44]

ض

  • ضرابی مقدم، زهره شش رویکرد طنز [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 6-15]
  • ضرغام، ادهم واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 57-68]
  • ضرغام، ادهم مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • ضرغام، ادهم خوانش دو اثر نقاشی قهوه خانه ای با موضوع مصیبت کربلا بر اساس نظریه‌ی شمایل‌شناسی" اروین پانوفسکی" [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 143-156]

ع

  • عزیزی، محمود تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-16]
  • علیزاده، حمیرا بازآفرینی آیین با تعلیق زمان، مکان و شخصیت در سینمای بهرام بیضایی [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 79-100]
  • علیزاده مقدم، علی عسکر تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-16]
  • علیزاده مقدم، علی عسگر ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-30]

غ

  • غلامعلی، اسدالله جایگاه فیلمنامه‌ در آثار تلویزیونی و سینمایی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 35-46]

ف

  • فرازمند، پروین مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • فرضی پور، حسن بررسی تطبیقی نمایشواره های کاروانی حمل مجسمه در ایلام باستان با تابوت واره های پس از اسلام [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 54-68]
  • فنائیان، تاجبخش شش رویکرد طنز [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 6-15]
  • فنائیان، تاجبخش ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-30]
  • فهیمی فر، اصغر جایگاه فیلمنامه‌ در آثار تلویزیونی و سینمایی [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 35-46]

ق

  • قاسمی، ابوالحسن ساختارشناتسی برنامه های "سبک زندگی" در تلویزیون [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 47-75]

ک

  • کثیری، مرضیه ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]

م

  • محمدی، مینا بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]
  • میرآخورلی، پوریا بررسی تطبیقی داستان چهارم عزاداران بیل و فیلم گاو بر اساس رویکرد نوشکل‌گرایی(Neo-Formalism) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 107-125]
  • میرکمالی، الهام واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 57-68]
  • مینایی، بهروز ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]
  • مهندس پور، فرهاد ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 17-30]
  • موحدی، محمد رضا بررسی تطبیقی داستان چهارم عزاداران بیل و فیلم گاو بر اساس رویکرد نوشکل‌گرایی(Neo-Formalism) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 107-125]
  • موحدی، وحید جریان سیال ذهن و تاثیر آن بر روایت در سینمای دهه هشتاد ایران [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 5-14]
  • مومنی، محمد خوانش پرده های خیال مولانا از منظر نمایش [دوره 1، شماره 1، 1394، صفحه 16-34]
  • مومنی، محمد بررسی عوامل و عناصر نمایشی در تمثیلات ادبیات کهن ایران [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 5-19]
  • مومنی، محمد حکمت و هنر ایرانی در تراژدی رستم و اسفندیار [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 69-84]

ن

  • نادعلی زاده، زهیر وجه کنایی نمایش در شعر [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 20-34]
  • ناصربخت، محمدحسین بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]
  • نبی پور، معصومه سادات سینمای پست مدرن در تقابل با سینمای مدرن: سگمنت در مقابل اپیزود [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 157-169]
  • نجدمفرح، نازنین مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • ندایی، امیر حسن بررسی روایت پسامدرن در ساختار انیمیشن سینمایی معاصر (بررسی موردی: آقای پی‌بادی و شرمن، هتل ترانسیلوانیا، پرنسس و قورباغه) [دوره 3، شماره 7، 1398، صفحه 39-57]
  • نصری، امیر نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 21-34]
  • نکوئی، رضا بررسی برخی از مؤلفه‌های ادبیات کارآگاهی در «ذکر بر دار کردن امیرحسنک وزیر» [دوره 2، شماره 5، 1396، صفحه 59-74]

ی

  • یزدی، نرگس بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1395، صفحه 69-78]
  • یزدی، نرگس تاثیر متاتئاتر در نمایشنامة سودولوس اثر پلوتوس در جلب رضایت تماشاگر [دوره 1، شماره 4، 1396، صفحه 45-52]