نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آل اینجو مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • آوانگارد واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 57-68]

ا

  • اجرا تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 5-16]
  • اخلاقیات پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]
  • ادبیات اقلیت ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 17-30]
  • ادبیات نمایشی مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • ارکان و عناصر تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 5-16]
  • اقتباس ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]
  • الکتر بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]
  • امر بیکرانه پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]

ب

  • بازی‌نامه ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]
  • بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]

پ

  • پیامبر(ص) بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 35-56]
  • پدیدارشناسی پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]
  • پرنده آبی مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • پیش‌‌فهم نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 21-34]

ت

  • ترجمة نمایشنامه بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]
  • تعزیه تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 5-16]
  • تعزیه بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 35-56]

ج

  • جوزف کمبل بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]

خ

  • خشونت بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]
  • خورشید نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 21-34]
  • خوشنویسی بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]

د

  • درک تصویر نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 21-34]
  • دیگری پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]

ر

  • رسانه واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 57-68]

ز

  • زیباشناسی پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]

ژ

  • ژیرودو بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]

س

  • سارتر بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]
  • ساموئل بکت ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 17-30]
  • سفر قهرمان بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]
  • سم شپرد بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]
  • سینما واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 57-68]
  • سینما بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]
  • سینمای تجربی واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگی‌های آن [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 57-68]

ش

  • شیء های کثرت یافته ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 17-30]
  • شاهنامه ظرفیت‌سنجی شاهنامه براساس الگوهای سه‌‌گانه‌ی اقتباس برای نگارش بازی‌نامه [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 49-61]
  • شاهنامه قوام‌الدین حسن مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • شخصیت بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]
  • شخصیت‏پردازی بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]

ص

  • صداقت جباری بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]

ط

  • طاووس بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 53-62]

ع

  • عرفان اسلامی بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]

غ

  • غرب حقیقی بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]

ف

  • فرانتس کافکا ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 17-30]
  • فرانگاره نقش فرانگاره در ادراک تصویر [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 21-34]
  • فضاسازی تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 5-16]
  • فیلم مقایسۀ تطبیقی "فیلم"لیلی و مجنون با "منظومه" لیلی و مجنون نظامی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-89]

ک

  • کنش دراماتیک بررسی تطبیقی دو ترجمة فارسی از نمایشنامة غرب حقیقی اثر سم شپرد با تمرکز بر عناصر دراماتیک [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 69-78]
  • کهن الگو بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]

ل

  • لیلی و مجنون مقایسۀ تطبیقی "فیلم"لیلی و مجنون با "منظومه" لیلی و مجنون نظامی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-89]

م

  • مجید مجیدی بررسی کهن الگوی سفر قهرمان در آثار مجید مجیدی بر اساس آرای جوزف کمبل و عرفان اسلامی با تمرکز بر آثار بدوک، خدا می‌آید، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 16-29]
  • مخاطب تعزیه، انفجارنشانه‌ها [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 5-16]
  • معماری مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • مقایسۀ تطبیقی مقایسۀ تطبیقی "فیلم"لیلی و مجنون با "منظومه" لیلی و مجنون نظامی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-89]
  • مکتب شیراز مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • مگس‌ها بررسی و مقایسة عنصر خشونت در دو اقتباس «الکتر» (اثر ژیرودو) و «مگس‌ها» (اثر سارتر) [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 75-99]

ن

  • نشانه مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • نظامی مقایسۀ تطبیقی "فیلم"لیلی و مجنون با "منظومه" لیلی و مجنون نظامی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 73-89]
  • نظریه هنر پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آرای او در باب هنر [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 63-72]
  • نفی ادبیات اقلیت و بررسی عناصر تطبیقی قلمرو زدایی زبانی؛ نفی و شیء های کثرت یافته (با محوریت داستان مسخ کافکا و نمایش‌نامه‌ی دست آخر ساموئل بکت) [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 17-30]
  • نقاشیخط بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]
  • نقش و جایگاه اجتماعی بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 35-56]
  • نماد بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 53-62]
  • نماد مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • نمایشنامه مطالعه‌‌ی تطبیقی نماد‌‌گرایی در فضاهای معماری و متن ادبیات نمایشی در نمایشنامه‌ی پرنده آبی اثر موریس مترلینگ [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 63-74]
  • نمایش‌های آیینی بررسی نقش و جایگاه اجتماعی پیامبر(ص) در پنج نسخه از متون تعزیه [دوره 1، شماره 3، 1394، صفحه 35-56]

و

  • ویژگی‌های انتزاعی بررسی ویژگی‌های انتزاعی در نقاشیخط‌های صداقت جباری [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 31-47]

ه

  • هنرایرانی بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 53-62]
  • هنر ساسانی مطالعه تطبیقی سنن هنری ایران کهن (ساسانی) و نگاره‌های سرلوح شاهنامه قوام‌الدین حسن741ه.ق [دوره 2، شماره 6، 1396، صفحه 5-15]
  • هنر قدسی بررسی تأویلی و نمادشناسانه نقش طاووس در هنرهای ایرانی [دوره 1، شماره 2، 1394، صفحه 53-62]